fbpx

Ostukorv

  • Ostukorvis ei ole tooteid.
Clochee Estonia

Millise päiksekreemi peaksite valima?

Millise päikesekreemi peaksite valima? – Leidke sobiv päikesekaitsekreem.

Nahk on väidetavalt meie keha suurim organ. See on ka organ, mis puutub kokku kõige enam välistingimustega ja vajab seetõttu erikohtlemist ja kaitset.  Eriti just suvel, kui on päikesepaiste ja kuum õhk.

SPF  ehk UV-filtrid (UVA ja UVB filtrit).

Naha eest peaksime hoolitsema aasta läbi, kuid suvi on eriti oluline periood. Põhiline kaitsevahend on päikesekaitsekreem, kuid tavaliselt me ei mõtle selle pealekandmismeetodile või üldse, kuidas saavutada kõrgeimat efektiivsust. Üks päikesekaitsekreemi toimimist kirjeldav põhielement on SPF-tegur, s.o päikesekaitsefaktor.

SPF ehk päikesekaitsefaktor näitab,

kui hästi päikesekaitsekreem kaitseb teie nahka UVB-kiirte, päikesepõletust põhjustava kiirguse ja nahavähki haigestumise eest. Juhul kui päikese käes olles kogeme põletusi 10 minuti jooksul, võimaldab SPF 15 päikesekaitsekreemi kasutamine päikese käes viibida umbes 150 minutit (15 korda kauem). Need on hinnangud, mis sõltuvad naha tüübist, päikesevalguse intensiivsusest ja kasutatud päikesekreemi kogusest.

 

Kui palju kreemi piisab?

Parima kaitse tagamiseks soovitavad eksperdid kasutada SPF-kreemi minimaalse väärtusega 15 ja kasutada sobivat kogust, st umbes 2 mg / cm2 nahka. Samuti tuleks päikesekaitsekreem umbes kahe tunni pärast uuesti peale kanda. Teine asi on see, et paneme endale liiga vähe päikesekreemi. Enamik inimesi kasutab umbes ¼ kuni ½ vajalikust kogusest. See halvendab kaitset UV-kiirte eest ja paradoksaalsel kombel usume, et oleme kaitstud.

SPF 50 kreem – kõige tõhusam? 

Kaaludes, millist päikesekreemi valida, pidage meeles, et SPF-skaala pole lineaarne. Koefitsient 15 blokeerib 93% UVB-kiirte eest, 30–97%  ja 50–98%. Sellest saame aru, et SPF30 pakub vaid 4% suuremat kaitset kui SPF 15 , see ei kahekordista seda. Seega ei kaitse kõrge teguriga filtriga kreemi kasutamine meid 100%. Tavaliselt tähendab see lihtsalt seda, et saame veeta rohkem aega väga päikesepaistelises kohas. Samuti on väga oluline meeles pidada, et kõige haavatavam ja õrn nahk on meie näonahk. Kõigepealt peaksime seda kaitsma ja kõige parem on kasutada selleks eraldi preparaati, näiteks filtriga näokreemi. Selline spetsiaalne filtriga näokreem võtab arvesse asjaolu, et näonahk on endiselt paljastatud ja õrnem kui näiteks meie seljas olev nahk. Kui mõtlete, mida kasutada, on näokreem SPF50 tavaliselt hea valik.

 

Päikesefiltrid

Enamik inimesi ei tea, et turul on kahte tüüpi päikesekaitsekreeme: keemilisi ja mineraalseid. Peamine erinevus on see, et keemiline päikesekaitsekreem tungib nahka ja sisaldab toimeaineid, mis neelavad UV-kiired . Mineraalne päikesekaitsekreem omakorda katab ja püsib nahal. Need sisaldavad selliseid koostisosi nagu titaandioksiid ja tsinkoksiid, mis peegeldavad naha UV-kiirgust. Mõlemad on väga tõhusad ja valik nende vahel sõltub mitmest tegurist. Mineraalne päikesekaitsekreem on parem, kui teil on tundlik nahk või kui teil on aknele ja punetusele kalduv nahk. Mineraalne SPF kreem ei tungi läbi naha, mistõttu on vähe tõenäoline, et see ärritab. See peegeldab ka naha soojust, nii et kui teil on kalduvus ärritusele, on see hea võimalus. Kuna mineraalsed päikesekaitsekreemid ladestuvad nahale, ei tohiks neid kasutada koos meigiga. Filtriga keemilist kreemi saab omakorda kasutada vähem, sest naha imendumiseks piisab vaid õhukesest kihist. Need sobivad paremini ka kuivale nahale.

 

Aeg päevitada? Ärge unustage päikesekreemi kaasa võtta!